Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Otwocku

Wstęp Deklaracji

Komenda Powiatowa Policji w Otwocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Otwocku.

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2020.09.22

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020.09.22

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

- pliki PDF, DOC i tym podobne - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie,

- nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF staramy się w miarę możliwości udostępnić także w formie cyfrowej.

Zamieszczony materiał filmowy nie posiada napisów dla osób głuchych i słabosłyszących. Materiał został opublikowany przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Oświadczenia majątkowe - na podstawie art. 62 ust. 7 ustawy o Policji, informacje zawarte w oświadczeniach o stanie majątkowym osób pełniących funkcje organów Policji są publikowane na właściwych stronach Biuletynu Informacji Publicznej, z wyłączeniem danych dotyczących daty i miejsca urodzenia, numeru PESEL, miejsca zamieszkania i położenia nieruchomości. Brak możliwości dostarczenia wersji cyfrowej, ponieważ oświadczenia składane są w postaci papierowej i są podpisywane odręcznie.

Część plików zamieszczonych na stronie internetowej nie jest dostępna cyfrowo, niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF. Część grafik zamieszczonych na stronie internetowej nie posiada opisów alternatywnych. Dokładamy starań, aby wszystkie pliki były w pełni dostępne.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Ułatwienia dostępu

Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej Komendy Powiatowej Policji w Mińsku Mazowieckim może być obsługiwana bez użycia myszki. Nawigacja odbywa się za pomocą klawisza Tab (Shift +Tab).

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Strona posiada wersję wysoki kontrast.

Zmiana rozmiaru strony

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony. Próbując powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Koordynatorem do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Otwocku jest mł. asp. Paulina Harabin, e-mail: paulina.harabin@ksp.policja.gov.pl, tel. 47 72 41 236.

W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną lub do strony internetowej prosimy również o kontakt z wyżej wymienionym koordynatorem. Tą samą drogą można składać wnioski o udostepnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Policji w Otwocku:

Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Otwocku, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Pułaskiego 7a w Otwocku. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz winda dla osób niepełnosprawnych, po lewej stronie przy drzwiach wejściowych do budynku znajduje się dzwonek przywoławczy wideodomofonu.

W hallu głównym znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez służbę dyżurną jednostki. Dyżurni nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Po prawej stronie w poczekalni znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie komendy w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z zamkiem kodowym, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.

Interesanci mogą być obsłużeni w pomieszczeniuznajdującym się w sąsiedztwie stanowiska kierowania, w którym służbę pełni służba dyżurna.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toaleta w poczekalni jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu wzdłuż ulicy Pułaskiego wyznaczone jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego, nie ma możliwości skorzystania z systemu języka migowego online w budynku.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.

Komisariat Policji w Józefowie:

Siedziba Komisariatu Policji w Józefowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Wyszyńskiego 10 w Józefowie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

W hallu głównym znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez służbę dyżurną jednostki. Dyżurni nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Po prawej stronie w poczekalni znajduje się aparat telefoniczny. Można z niego skorzystać, aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie komisariatu w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z zamkiem kodowym, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.

Interesanci mogą być obsłużeni w pomieszczeniu znajdującym się w sąsiedztwie stanowiska kierowania, w którym służbę pełni służba dyżurna.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toaleta w poczekalni jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego, nie ma możliwości skorzystania z systemu języka migowego online w budynku.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.

Komisariat Policji w Karczewie:

Siedziba Komisariatu Policji w Karczewie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Kościelnej 57 w Karczewie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz winda dla osób niepełnosprawnych.

W hallu głównym znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez służbę dyżurną jednostki. Dyżurni nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Bezpośrednio kontaktują się z policjantem lub pracownikiem Policji, w celu obsługi interesanta.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie komisariatu w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z zamkiem kodowym, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą schody.

Interesanci mogą być obsłużeni w pomieszczeniu znajdującym się w sąsiedztwie stanowiska kierowania, w którym służbę pełni służba dyżurna.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toaleta w poczekalni jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu wyznaczone jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego, nie ma możliwości skorzystania z systemu języka migowego online w budynku.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.

Posterunek Policji w Wiązownie:

Siedziba Posterunku Policji w Wiązownie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się przy ulicy Leśnej 4 w Wiązownie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Bezpośrednio po wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie posterunku w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu może przejechać osoba poruszająca się na wózku.

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w pomieszczeniach policyjnych.

Pomieszczenia służbowe znajdują się zarówno na parterze, jak i na piętrze budynku.  W obiekcie nie ma windy wewnętrznej. Toaleta dla interesantów jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego, nie ma możliwości skorzystania z systemu języka migowego online w budynku.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.

Posterunek Policji w Kołbieli:

Siedziba Posterunku Policji w Kołbieli, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Szkolnej 4A w Kołbieli. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Bezpośrednio o wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie posterunku w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu może przejechać osoba poruszająca się na wózku.

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w pomieszczeniach policyjnych.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toaleta dla interesantów jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego, nie ma możliwości skorzystania z systemu języka migowego online w budynku.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.

Posterunek Policji w Celestynowie:

Siedziba Posterunku Policji w Celestynowie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Reguckiej 5 w Celestynowie. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Bezpośrednio o wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie posterunku w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu może przejechać osoba poruszająca się na wózku.

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w pomieszczeniach policyjnych.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toaleta dla interesantów jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego, nie ma możliwości skorzystania z systemu języka migowego online w budynku.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.

Posterunek Policji w Sobieniach Jeziorach:

Siedziba Posterunku Policji w Sobieniach Jeziorach, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się na ulicy Duży Rynek 35 w Sobieniach Jeziorach. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.

Przy wejściu głównym do budynku znajdują się schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Bezpośrednio o wejściu do obiektu znajduje się poczekalnia i punkt przyjęć interesanta, obsługiwany przez policjantów pełniących bieżącą służbę. Policjanci nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Interesanci są bezpośrednio obsługiwani przez policjantów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z poczekalni i poruszają się po terenie posterunku w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika komendy (osoby wprowadzającej). Przejście z poczekalni do dalszej części obiektu może przejechać osoba poruszająca się na wózku.

Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w pomieszczeniach policyjnych.

W budynku nie ma windy wewnętrznej. Toaleta dla interesantów jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem, na parkingu nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego, nie ma możliwości skorzystania z systemu języka migowego online w budynku.

Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.

 

Realizując ustawowe zadania Policja nie ogranicza się jedynie do obiektów własnych jednostek, wykonuje je również w miejscu zamieszkania pokrzywdzonego, świadka, zgłaszającego interwencję. Dane kontaktowe do jednostek Policji oraz dzielnicowych w tym kontakt sms/mms udostepniono na stronie www oraz w aplikacji MOJA KOMENDA - wyszukiwanie po adresie. Policja korzysta z pomocy innych instytucji i podmiotów w przypadkach utrudnionego dostępu lub kontaktu z osobą.

Policja nie gromadzi informacji o ilości przypadków zapewnienia dostępu alternatywnego, gdyż wynika on każdorazowo z taktyki realizowanych czynności i ma na celu skuteczne jej wykonanie.

 

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji : 23.09.2020
Data modyfikacji : 05.04.2022
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Otwocku
Osoba udostępniająca informację:
Daniel Niezdropa KPP OTWOCK
Osoba modyfikująca informację:
Paulina Harabin
do góry